Tweed Run Budapest 2013 ősz

Tweed Run Budapest 2013 ősz

2014. március 27., csütörtök

Ha kedd akkor kerékpár - 2014 - 13.hét



VETERÁN - DUSIKA WELTREKORD

Gyártmány, tipus: Dusika Weltrekord félverseny kerékpár 2x5 sebességi fokozattal, Reynolds csőből készítve!
Vázszáma: 13623
Évjárat: 1956
Tulajdonos: Mandl Nándor (mattyancs)

„Története nálam 2011. nyarán kezdődött, amikor is egy kerékpárszerelőnél jártam és megláttam a fészerben egy "rakás" kerékpár előtt. Kérdésemre elmondta, hogy Osztrák lomizósoktól szokott vásárolni alkatrészeknek lepukkant kerékpárokat, és a szóban forgó Dusika szintén onnan származik, de nem szeretné eladni, mivel fel szeretné újítani. Egy hét folyamatos telefonálgatás és könyörgés során végre megvásárolhattam tőle, és már alig vártam, hogy neki kezdhessek a felújításának.
A kerékpár egyébként a képek szerinti felszereltséggel került hozzám, így alkatrészeket nem kellett pótolnom, és így eredeti állapotú.
A kerékpáron több év alatt rárakodott por és mocsok volt, így teljesen apró darabokra szedtem. Minden kis kütyű tisztításon esett át, ezt követte 1-2 elem újrafényezése (első villa sárga színű része, nyereg rugózata és bilincsei, meghajtókarok, 1-2 csavar és anya), ezek sajnos rozsdásak voltak. Ezt követően políroztam, krómtisztítottam, centíroztam a kerekeket, átgumiztam, bezsíroztam a csapágyakat, újrafűztem a bovdeneket és a bovdenházakat, mindent beállítottam és közben teljesen összeszereltem.
Mivel nincsen hosszú története (részemről elmondható múltja) ennek a kerékpárnak, így arra gondoltam, hogy felsorolom a felszereltségét (extráit), és a számomra érdekes "szakik" féle megállapításokat bizonyos részekről:
Amikor hozzám került, rozsdásak voltak többek között a gyönyörű muffolások, és az első villa vége a bordó szín alatt. Elvittem egy krómozóhoz, aki meglepetésemre azt mondta, hogy ezek a részek nem voltak krómozva. Állítása szerint ezeket a részeket csiszolták és polírozták addig míg ilyen csillogó lett.
Otthon így egy autópolírozó szaki tanácsára először durvább csiszolóvászonnal (800-as) elkezdtem eltávolítani a muffolásokról a rozsdát és a rárakódott koszt, majd folyamatosan finomítottam a csiszolást, végén pedig finom (1200-as) vászonnal vizes csiszolással, ezt követően polírpasztával kicsinosítottam a muffolásokat. Sajnos a villa végével nem volt ilyen szerencsém az menthetetlenül beszürkült a csiszolásokat követően, lehet, hogy nem is volt olyan felületű mint a muffolások, így a végén kikevertettem a nyakon lévő sárga színt majd lefényeztem és lelakkoztam, arany színű csíkozással elválasztottam a bordó színtől.
-A festék kikeverésénél tudatosult bennem az is, hogy a váz egésze bordó színű lakkal van lefényezve, nincsen rétegelt fényezése, közelebbről (sajnos a fényképeken nem látható, talán a féktestek közeli részein) látható még a fém "erezetei" is.
Felszereltsége:
-Reynold csőből készült szuperkönnyű vázszett, vázba rejtett fék illetve váltóbovden vezetéssel.
-Huret korabeli hátsó váltó, érdekes fix váltótesttel és az agyváltóhoz hasonló lánc húzású váltással, ennek eredményeképpen fordítva működik a jelenlegi sorváltókhoz képest. Amikor magam felé húzom a kart, akkor lefelé eggyel kisebb fogaskerekek felé tereli a láncot, amikor visszatolom a kart akkor -kitágul- alap helyzetbe kerül a rugó és a legnagyobb lánckerékre teszi a láncot.
-Simplex átdobó, érdekessége, hogy karral kell a láncot átteni (nincsen bovden), tekerés közben nagyon nehéz is megtenni, ráadásul nagyon le is kell hajolni.
-Stronlight Magistroni 47-50 kéttányéros meghajtás, a meghajtókarok furatoltak a súlycsökkentés érdekében.
-Weinmann De Luxe 810 fékszett, érdekessége a bordó szín mind a féktesteken mind a fékkarokon.
-Maillard kerékagyak, rozsdamentes krómozott felnik.
-Maillard racsni.
-Dusika táblás stucni és krómozott "egyenes" túrakormány.
-Assmann bőrnyereg.
-Alumínium-pedál, klipszel is szerelhető.
-A katalógus szerint 885-1200 Schiling közötti áron voltak felszereltség és tipus szerint.
Végezetül amit még kiemelnék. A gyönyörű muffolások, a sárga szín mellett fekete színnel ködölve, arany színű csíkozások, rejtett bovdenek, feliratok is festettek, matrica nincsen, a váz illetve az alkatrészek akkori "csúcsminősége" még a mai kerékpárok némejikével is vetekedhetne, és a kerékpár súlya összesen 10 kg! Nagyon gyors , fürge, kényelmes, kezelhető, jól fékezhető kerékpár, egyetlen gyenge pontja a karos átdobó.
Köszönöm a türelmet minden olvasónak és szavazónak”

Forrás: http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?gid=2852598&pg=34930983

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése