Tweed Run Budapest 2013 ősz
2014. március 21., péntek
Tweed Szerda - 2014 - 5.hét
VINTAGE ÉLETÉRZÉS A GRAFIKÁBAN
Szervzeő: Dörnyei András
A századelőn a divatmagazinok és egyéb sajtókiadványok zöme fényképek helyett grafikákkal jelent meg. Ezeket a grafikákat úgynevezett illusztrátorok állították elő. Egyik kiemelkedő képviselőjük volt Joseph Christian Leyendecker amerikai illusztrátor.
Leyendecker (JC "vagy" Joe ") Németországban született. A kis Joe 8 éves volt, amikor a Leyendecker család kivándorolt az USA-ba, Chicagoba. Első - illusztrációiért kapott - jövedelmét a Powers Brothers Company cégtől kapta egy 60 darabos bibliai képsorozatért. Rajzot tanulni beiratkozott a chicagoi Művészeti Egyetemre. Utána Frank öccsével 1 éven keresztül Párizsban a Julian Akadémián tanult, ahol Toulouse-Lautrec, Jules Cheret, és Alphonse Mucha, valamint a francia Art Nouveau mozgalom hatott rá. 1899-ben a Leyendecker testvérek visszatértek Amerikába, és saját vállalkozást hoztak létre. Még ebben az évben elkezdte foglalkoztatni a Saturday Evening Post, amellyel hosszú éveken keresztül munkakapcsolatban maradt, és összesen több mint 300 borítót rajzolt a magazinnak.
1900-ban, Joe, Frank, és nővére Mary New York-ba költözött, ami akkor az amerikai kereskedelmi művészet, a reklám-és kiadói ipar központja volt. A következő évtizedben jövedelmező hosszú távú munkakapcsolatot alakítottak ki a Hartmarx ruházati gyárral, a B. Kuppenheimer & Co. valamint Cluett Peabody & Company-val. Ez utóbbi eredményeként Leyendeckert felkérték, hogy dolgozzon ki egy képsorozat az Arrow márkájú ing gallérhoz. Leyendecker kitalálta az Arrow Collar Man-t, valamint egy koncepciót a Kuppenheimer öltönyökhöz és ruházathoz, meghatározva ezzel a divatos amerikai férfi stílusát a huszadik század korai évtizedeiben.
Másik fontos szerződése a Kellogg's élelmiszergyártóval volt. Ennek részeként egy nagyobb reklámkampány keretében ő teremtette meg a Kellogg's kölyköket.
Leyendecker gyakorlatilag feltalálta a modern magazin design-t.
Nevéhez fűződnek még olyan ikonikussá vált alakok, mint az újévi bébi, a dundi vörös ruhás Mikulás, az Anyák napi virág, vagy a július 4-i tűzijáték.
Mottó: A kreativitás semmi más, mint átgondolt utánzás. (Murakami Haruki)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése